Murai Si Penipu

miSs shAfika :)

Apa Yang Dicari??



4 bulan setelah menjadi penganggur kehormat, kini aku kembali menjadi seorang pelajar!!! Aku rasa aku mengalami masa2 yang sukar sekarang nih!!!! seriuslah!!! aku rasa aku tengah duduk di tengah-tengah trek perlumbaan  dimana semua orang berlari untuk ke garisan penamat!!! dan aku??? aku sendiri tidak pasti ... berlarikah aku ? berjalankah aku ? atau aku hanya mampu merenung ...  aku masih tidak pasti.

Dunia seakan-akan sukar untuk aku sekarang... aku takut sekiranya aku tidak mampu melepasi garisan itu. Aku dan impian. Adakah sukar untuk dan dia bersama... dia hanya sebuah impian. Di dalamnya sebesar univers. Apa yang aku pasti sebesar manapun jurang itu, besar lagi pengorbanan yang perlu aku akur untuk bersama denganya. Give up bukan pengakhiran yang terindah ... sebuah perjalanan yang panjang perlukan penamat yang terindah.Aku nekad untuk mengakhirinya disaat itu.

#mood tak berapa ada bila tak dapat nak menghadam proses study!!! huhuhu... 

8 000 orang sayang Tarzan!!:

☀ Izzaty Hedry☀ said...

dont b stress..;)

Unknown said...

InsyaAllah there's a rainbow always after the rain :) fiza tak tahu apa sebabnya tapi fiza memahami apa yang awak rasa :) be strong okayy :)

Everything's Everythings said...

Wahhh jgn off track.. teruskan berlari even smbil berjalan xD
ap2 pun gd luck, kekok tu memang semua org rasa inshaAllah boleh atasi..

nursuriani said...

huhuhu saya dah 9 bulan menganggur. kalau mengandung dah nak beranak neh huhuhuhu

THE AUTHOR said...

Bila kita stess..pasti semua kerja tak menjadi..
Letak semu abuku..kosongkan pikiran ..kleuar main video game puas2..then buka buku balik...tak guna memaksa diri...
Aku buat menjadi..hahahahha

[sutera kasih] said...

sy dh hmpir 2 mggu dh menganggur..ngee

apa2pun, teruskan berlari..jgn berhenti selagi blum tiba d garisan penamat..pedulikan suara2 sumbang..utk mencapai sebuah impian, perlunya ada pengorbanan :)

Unknown said...

sabar la syg.. biasalah tu learning process mmg susah. tapi kau kena ingat, mak ayah kita mengharap kat kita. susah macam mana pun usaha dlu. dan klau dah usaha, tawakal je kat DIA.

abah aku masa aku masuk belajar tu asyik ulang benda ni;
berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian.

ingat tu kawanku yg tersayang oi. ingat macam mana payahnya kita nak ke sampai tahap macam ni. ingat macam mana kita masing-masing pasang impian nak masuk U.. nak berjaya mcm org lain. ingat, yg kita pernah ckp kita nak bukak mata org2 yg selama ni mengutuk kita, ckp kita ni xbagus, yg sebenarnya kita boleh jadi bagus mcm manusia lain jugak.

hehe emosi bebonar aku wey. rindu kat kau. nnt cuti sem kita pergi jalan2 ye. nnt jgn pulak kau lupa kawan kau xhotsetap ni pulak tau :P

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

fikir yg +ve je, amik mood dulu p jalan2.. nti okey la tu..