Murai Si Penipu

miSs shAfika :)

What is politic???

Alaa biasa lah politik!!! mana ada politik yang telus zaman skang!!!
Biasalah tu!!! kalau tak main suap-menyuap bukan politik namanya!!!
Nak PRU mintak hapeh pon dapat!!! dasar mainan politikuss!!!

Hah ni lah streotaip orang kita terhadap politik!!! Sebenarnya politik bukanlah satu yang negatif.

Politic is always nobel but people make it evil!!!

Ni petikan lecturer aku... benar!!! objektif politik sebenarnya adalah untuk melestarikan kehidupan masyarakat.Tapi siapa yang membuat kita memandang jelek pada politik??? Buka hati buka minda... 

#aku sentiasa berharap jika satu hari nanti aku lepak di kedai kopi aku akan dengar hujahan politik yang sihat drpd pakcik2.

2 000 orang sayang Tarzan!!:

THE AUTHOR said...

Politik adalah ibu segala ilmu..Itu yag aku belajar..
Kerana ia menentukan dasar dan sistem ...hehehhe

Unknown said...

hahaha jadahnya kau nak lepak kat kedai kopi dgn pakcik2 ni wey?