Murai Si Penipu

miSs shAfika :)

Jom Bersosial...oh yeah!!!

Alhamdullilah dah abes pon exam Stpm ... last paper Bahasa Malaysia 1.. syukur ! harap-harap semua STPM candidates lulus dengan cemerlang!!! Rasa sayang je dekat buku-buku , nak kena kemas dah... selamat tinggal cik buku! cik buku byk berjasa !! terima kasih yerr... 

Mesti boring pas exam nih... sebelum nih sebuk memanjang , biasalah budak sekolahkan! Terpikir jugak nak pi cari kejer..ye lah daripada dok membesarkan badan yang dah sememangnya besar nih lagi elok pergi cari keje, at least ada lah duit poket. Tak payah mintak orang tua kan? dulu aku pernah kejer cashier kat Tesco Semenyih. Boleh tahan gak lah gajinyer, tapi macam tak berbaloi je dengan tekanan nya melayan orang ...tak kira tua muda, ye rr tak semua orang bertimbang rasa dan memahami kan? serius!! tapi ada juga yang baik hati, memang aku respeklah dengan orang yang macam ni.Nak tahu apa yang buat aku rasa respek dengan oraang macam nih ?? bukan sebab dia buat baik, tu pon ye jugak tapi yang lebih penting ialah sikap yang tak memandang rendah dengan orang lain. Yelah setiap orang kan berhak mendapat layanan yg sewajarnya tanpa mengira status ,darjat mahupun pekerjaan bukan? tapi mungkin tak ramai yg berfikir mcm nih... mungkin bagi dia orang ... ' itu kerja kau, so ko lah yang buat! ' tapi tak tahu ke ramai yang menungu kat belakang,prihatin lah sikit! jadi prihatin bukan dose pon...dapat pahala free lagi... tak nak ke??? hurm... 

Tapi time aku jadi cashier tu lah aku jupa dengan macam2 orang. Secara tak langung , aku jadi semakin matang ...ye ke?? insyaAllah! Sementara aku bercuti nih , aku nak berpesta dengan SIM . Dah lama aku tinggalkan dia, kesian sungguh. Tak Makan, Tak Tidur, sampai Tak Mandi semata-mata nak tunggu.. sungguh setiakan Mr SIM nih...sayang sungguh dia dekat aku.



Yeahh SIM Social!!!! yahooo!!!!! im coming!!!

2 000 orang sayang Tarzan!!:

diana said...

pengalaman berharga tu...
pengalaman mengajar kita..kan??

izzati jerr said...

yerp kak..btol sgt.. kalo kita tak rasa kepahitan , mcm mana kita nak hargai kmanisan kan?? allah tu adil..