Murai Si Penipu

miSs shAfika :)

Hari Raya Aidilfitri vs Hari Merdeka !!

yang mana satu korang lebih excited??? hurm... kemeriahan hari raya masih lagi terasa... hari ini pulak satu Malaysia sambut Hari Malaysia !!! memandangkan hari cuti umum apa yang korang rancang nak buat??? pergi dataran merdeka?? bersemangat nak laungkan suara kebebasan ??ataupun korang nak spend masa dgn bf/gf kat dataran merdeka... boleh tgk bunga api sama-sama... romantiknyerr~~ romantik - romantik jugak tapi korang kena ingat apa erti sebenar kemerdekaan.. ^_^

hurm... bagi aku lah ...as Malaysian...aku rasa walau macam mana pun cara kita menyambut Hari Kebebasan negara kita ...kita haruslah faham apa erti kebebasan yang sebenar...frasa merdeka ialah bebas dari segala ancaman penjajah/musuh ... tidak kiralah dari segi harta benda mahupun mental ... Namun begitu , bebas bukankanlah bermaksud yang kita bebas utk melakukan segala yang haram di sisi agama... yang haram tetap haram 'Matlamat tidak menghalalkan cara' . Mungkin bagi setiap orang ada erti kemerdekaan nya tersendiri... untuk mengenang jasa pahlawan kemerdekaan yang banyak mengerah keringat . Kemerdekaan , anugerah untuk generasi seperti kita . Jadi kita wajarlah mempertahankannya dengan menjadikan ilmu sebagai asas utama dan akhlak sebagai teras kemajuan modal insan.



Wah , banyak pulak yang aku mengarut hari ini... tapi ini lah yang aku cuba sampaikan dari jauh sudut hati aku... dah dah aku tak nak lagi mengarut k!!! itu saja untuk hari ni...setelah sekian lama aku tak mengupdate!!! hehehe..  mcm lama sangat aje... tajuk pon mcm x kena je..tulah mengarut  banyak sangat!! 


1 000 orang sayang Tarzan!!:

faridah nazurah said...

hehe aku sambut dengan lesboo aku.. auwww~

kihkihkih :P